Přednosti motorů BOXER

SUBARU BOXER DIESEL

Celosvětově prvním sériově vyráběným dieselem s protilehlými válci, určeným pro osobní vozidla, je SUBARU BOXER DIESEL. Při přechodu ze zážehového motoru na vznětový se zesílení bloku motoru zpravidla odrazí v nárůstu rozměrů i hmotnosti pohonné jednotky. SUBARU BOXER byl však od počátku navržen se zohledněním požadované tuhosti, a tak bylo možné upravit vrtání a zdvih dvoulitrového zážehového čtyřválce z původních 92,0 x 75,0 mm na čtvercovou konfiguraci 86,0 x 86,0 mm. Výsledkem je kompaktnější spalovací komora a nižší spotřeba, to vše při zachování typicky sportovních charakteristik pohonné jednotky SUBARU BOXER. Motor se zároveň o něco zkrátil, zatímco jeho hmotnost je srovnatelná se zážehovou jednotkou. Hladce běžící agregát s tichým chodem nevykazuje prakticky žádné vibrace a poskytuje dechberoucí akceleraci jednotky SUBARU BOXER, která stále zůstává typickým vznětovým motorem s mohutným točivým momentem, rychlou sportovní odezvou a nízkými emisemi CO2, které jsou pro vznětové motory charakteristické. Uvedené výhody dokládají správnost vize, kterou Subaru aplikuje v případě plochých motorů s protiběžnými písty.

AKTIVNÍ ŘÍDÍCÍ SYSTÉM ČASOVÁNÍ VENTILŮ DUAL AVCS*

(SUBARU BOXER 3,6 l / přeplňovaný motor 2,5 l s vysokým výkonem / nová generace jednotek 2,0 / 2,5 l DOHC)

Systém Dual AVCS pomocí hydraulického mechanizmu nepřetržitě upravuje časování ventilů (posloupnost otevírání a zavírání sacích a výfukových ventilů). Přínosem tohoto řešení je vyšší účinnost spalování, nižší spotřeba paliva, hladké dávkování točivého momentu již od nízkých otáček motoru a lineární odezva na pokyny od plynového pedálu při akceleraci.

i-AVLS (proměnný zdvih ventilů)

(SUBARU BOXER 2,5 l SOHC)

Systém proměnného zdvihu ventilů reguluje zdvih a úhel otevírání ventilů, a tímto způsobem určuje objem vzduchu proudícího do spalovací komory. Za nízkých otáček motoru se průběžně střídá zdvih levých a pravých ventilů, aby se dosáhlo vířivého proudění (v příčné spirále), jehož výsledkem je účinné spalování i s minimem vzduchu a spotřebovaného paliva. Za vysokých otáček motoru se používá velký zdvih ventilů, čímž vzniká proudění podobně jako v bubnu („tumble“, v podélné spirále), aby se zvýšil objem nasávaného vzduchu. Výsledkem je vynikající spotřeba paliva a velký točivý moment motoru.


*Podrobné specifikace se mohou lišit v závislosti na konkrétním trhu.