PROČ SUBARU???

Jedinečný pohon SYMMETRICAL AWD

Subaru se s ohledem na optimální stabilitu, bezpečnost a jízdní schopnosti soustřeďuje na pohon Symmetrical AWD, jenž zahrnuje podélně uložený plochý motor SUBARU BOXER s protiběžnými písty a symetricky koncipovaný hnací řetězec 4WD. Toto jedinečné hnací ústrojí bylo ústředním tématem vývoje automobilky Subaru již od uvedení celosvětově prvního osobního vozu s pohonem 4WD před čtyřmi desítkami let. Celá soustava pohonu, od podélně uloženého plochého motoru s protiběžnými písty až po diferenciál zadní nápravy, dodržuje přísně symetrické uspořádání v jedné linii. Charakteristiky podélně uloženého plochého motoru boxer, který lze zabudovat níže než obvykle, se násobí možností posunutí těžiště vozidla co nejníže a zároveň směrem do středu celého vozu. Extrémní jízdní schopnosti, které toto špičkové vyvážení hmotnosti poskytuje, jdou ruku v ruce se skvělými záběrovými schopnostmi díky pohonu 4WD s potlačením bočních a podélných náklonů karoserie, ke kterým dochází při průjezdu zatáčkami a brzdění. Výsledkem je tak maximální stabilita v každé jízdní situaci. Podvozek svojí konstrukcí potlačuje kolébání vozidla, což se projevuje ve vyšším jízdním pohodlí a příjemnějším pobytu na palubě pro všechny cestující.

Více informací

Přednosti motorů BOXER

Subaru pevně věří, že plochý motor s protiběžnými písty je optimálním řešením zaručujícím radost z jízdy. Písty se nacházejí přesně proti sobě v symetrickém uspořádání 180º po obou stranách klikového hřídele a svým chodem vzájemně vyrušují vibrace; motor se proto pyšní hladkým chodem s neznatelným chvěním. Motor vykazuje nesmírně hladký chod za jakýchkoli otáček, a poskytuje tak řidiči skvělou odezvu, která si rychle získá jeho srdce. Motor je díky své konfiguraci kratší a nižší než tradiční agregáty s řadovým uspořádáním válců, a navíc je i lehčí. Pohonnou jednotku lze zabudovat níže do motorového prostoru než u běžných jednotek, přičemž je zachováno prakticky identické rozložení hmotnosti mezi levou a pravou stranou. Díky tomuto uspořádání se nízké těžiště motoru odráží i v nižším těžišti celého automobilu. Podobně platí, že symetrické vyvážení motoru přispívá k symetrickému rozložení hmotnosti celého vozidla. Obě tato hlediska společně pak přinášejí bezpečnější a stabilnější jízdu, která je v konečném důsledku i atraktivnější.

Více informací

Aktivní bezpečnost

K maximálnímu zužitkování výkonového potenciálu vozidla je nutná vysoce tuhá karoserie, která však musí být i lehčí, aby vůz vykazoval co nejlepší jízdní schopnosti. S ohledem na ideální spojení obou těchto požadavků vytvořilo Subaru vysoce tuhou a lehkou karoserii díky komplexnímu využití hliníkových materiálů a vysokopevnostního oceloplechu v celé konstrukci vozidla. Byl zde využit i určitý stupeň flexibility zlepšující vlastnosti podvozku, a zejména pak geometrie prvků zavěšení.

Více informací