Štajf a Firla: 2 Subaru a 1 meta, cílová rampa Barum rally, vrcholu sezóny

Vojtěch Štajf se svezl společně s Františkem Rajnohou poprvé v dubnu na slavonické Rally Vrchovina a hned z toho bylo prvenství ve třídě. Tím začala skvělá vítězná série této posádky, která doposud nebyla přerušena. S ohledem na systém bodování Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2013 lze totiž za dosud jediného letošního držitele Štajfova skalpu považovat Radka Mifku, který jej udolal v jedné z etap českokrumlovské soutěže. Právě Mifka je stále i jediným teoretickým soupeřem devětatřicetiletého pilota v boji o titul národního šampióna, na nadcházející Barum Czech Rally Zlín však nestartuje. „Pro mne to znamená, že k zisku titulu už mi chybí vybojovat jen jediný bodík,“ zamýšlí se Štajf. „No a protože samozřejmě o celoroční prvenství stojíme, nezbude než podřídit jízdu trochu i taktice. Nejraději bychom kýžený bod získali už v sobotu, pak bychom v nedělní etapě mohli naplno porovnat síly třeba i s naším loňským týmovým kolegou Mirkem Jakešem, který se v třídě 3 stal mistrem sprintrally a na Zlínsku je navíc doma. Dobře ale víme, že i při velké spolehlivosti našeho vozu Subaru se v rally může stát téměř cokoliv. V našich úvahách proto zůstává i eventualita, že budeme muset o poslední bod válčit až v neděli. Připraveni jsme ale dobře, naše auto prošlo po Bohemii důkladnou repasí všech důležitých částí, neboť už v Boleslavi bylo trochu poznat, že ji potřebuje.

Pro mého spolujezdce je Barumka domácí soutěží, což je jeden z důvodů, proč i přes taktizování nemůžeme jet úplně ´na hyenu´, abychom si nedělali ostudu. I při opatrnější jízdě se totiž může ledacos přihodit, a tak určitě i při plnění našeho hlavního cíle v podobě titulu my pojedeme koncentrovaně a svižně. Čeká nás náročná a dlouhá soutěž, na které budou svou roli hrát i pneumatiky. Kdyby zapršelo, už bychom podle nových evropských předpisů nemohli používat klasické mokré, o to by to bylo složitější. Už při seznamovacích jízdách pršelo a na trať se dostalo hodně bláta, čeká nás tedy i kluzko. Ale moc se na soutěž těšíme a doufám, že naši fanoušci také. Uděláme vše proto, abychom se mohli už v sobotu radovat z titulu a nedělní etapu si mohli pořádně užívat. Vždyť Barumka je svátek!“

Druhý hatchback Subaru Impreza WRX STI bude po Zlínsku vodit Lumír Firla, kterému bude číst ´noty´ tradičně Zdeněk Jůrka. Severomoravský jezdec si prostředí Subaru Czech Duck Racing Teamu vyzkoušel už v lednu, kdy na rakouské Jänner Rallye vybojoval v rámci českého šampionátu třetí příčku ve třídě. To bylo ovšem se starším modelem, teď jej čeká premiéra s vozem, který častěji známe pod vedením Petra Kačírka. „Absolvovali jsme s hatchbackem už test a musím auto pochválit, funguje perfektně,“ nechal se slyšel usměvavý Firla. „Co se týče našich ambicí, samozřejmě tou prvořadou je vidět cílovou rampu dlouhé soutěže. Při testu jsme si ale trochu upravili nastavení vozu našemu jezdeckému stylu, a tak doufám, že nám to dopomůže i k dobrým výsledkům zejména v rámci naší třídy. No a výzvou je samozřejmě i skutečnost, že pojedeme se stejným vozem jako Vojta Štajf. Ten s ním nicméně má najeto samozřejmě mnohem víc kilometrů a auto velmi dobře zná. To však neznamená, že bychom si netroufali se s ním poměřit, zda to ale bude reálné či nikoliv, napoví už výsledek pátečního shakedownu.“

Subaru Czech Duck Racing Team letos těžkou Barumku absolvuje v silné sestavě a tak nelze než očekávat i dva dobré výsledky v jejím cíli. Pro fanoušky už jen tedy zbývá informace o tom, že posádka Štajf – Rajnoha se na start postaví se startovním číslem 19, zatímco Firla s Jůrkou povezou číslo 24.

Karel Špaček, media team