Štajfův další krok k cennému titulu

Rally Bohemia je pro Vojtěcha Štajfa domácí soutěží a už v minulosti na ní slavil nejeden úspěch. Letošní ročník pro něj byl o to důležitější, že následoval po nepřetržité sérii prvenství, která doposud měla na svém kontě nově složená posádka Štajf – Rajnoha. Jejich Subaru Impreza WRX STI po úspěšné „rozcvičce“ na Rally Vrchovina zatím ani v Mezinárodním mistrovství ČR v rally nepoznalo hořkost porážky a úspěšný výsledek z mladoboleslavské soutěže mohl posádku pestrého auta postrčit blíže k cíli sezóny, tedy k mistrovskému titulu ve třídě 3.

Hned od úvodu rally bylo jasné, že Štajf s Rajnohou nechtějí nic ponechat náhodě. První vteřinku oproti soupeřům získali hned v prologu, další začaly přibývat v sobotu od rána. Před druhým průjezdem návarovskou zkouškou už bezpečně drželi pozici v první desítce a jejich náskok na druhého jezdce kategorie produkčních vozů činil víc než minutu. „Pak se ale poškodil spojkový válec a nějakou dobu jsme jeli bez spojky. Zejména na startu erzety to pak bylo náročné, auto jsme museli trochu potrápit a mysleli jsme si, že ani do servisu nedojedeme,“ popisuje dramatické chvilky pražský pilot. „Naštěstí ale Subaru vydrželo a my jezdili dobré časy na vložkách i bez spojky. Trochu to tvrdé zacházení ale odnesly transmise, což se druhý den ukázalo na dlouhé sychrovské zkoušce. Tam nám asi ve třetině praskla poloosa, ale ani tentokrát to nebylo fatální a dokonce i na této zkoušce jsme ve třídě byli nejrychlejší. Už v sobotu jsme si zažili i jednu krizovku na místě, kde havaroval zkušený Peták, ale štěstí bylo tentokrát po celou dobu na naší straně a my se mohli v cíli radovat z vítězství a cenných bodů. Z letošních našich vítězství bylo tohle určitě nejtěžší, a tak z něj máme opravdu velkou radost, před námi navíc skončily pouze speciály kategorie Super 2000. Připomnělo mi to proto ročník 2005, kdy na Bohemii byla rychlejší než my pouze drahá wéercéčka, startující navíc tehdy ve zvláštní klasifikaci,“ usmívá se Vojtěch Štajf ...