
Subaru FORESTER
Vydejte se kamkoliv. Vyzkoušejte cokoliv.
Vydejte se vstříc dobrodružství.
Postavte se novým výzvám. Prozkoumejte fantastickou přírodu.
Dělejte všechny věci, které jste vždycky chtěli udělat. S drsně a svalnatě vyhlížejícím Foresterem, který ve vás vyvolá touhu po dobrodružství, je to snadné.
Užívejte si všechna svá outdoorová dobrodružství a buďte přitom se svojí posádkou v naprosté pohodě, komfortu a bezpečí.
Technologie
Symetrický pohon všech kol s-AWD
Symetrický pohon všech kol AWD vozů Subaru distribuuje točivý moment na všechna kola, čímž zlepšuje trakci na mokrých a kluzkých površích. Pro řešení Subaru je typické jeho symetrické uspořádání v podélné ose vozu, které je spolu s nízkým těžištěm přínosem pro větší stabilitu a bezpečnější jízdní projev.
Lineartronic
Převodovka Lineartronic se prostřednictvím plynulé změny převodového poměru dokáže přizpůsobit každé situaci a neustále udržovat motor v nejefektivnějších otáčkách prohospodárnou a hladkou akceleraci, dostatečný jízdní výkon a nižší spotřebu paliva. Převodovka je spojená se systémem aktivního rozdělování točivého momentu AWD. Točivý moment se mezi přední a zadní nápravu rozděluje aktivně a v reálném čase, a tedy v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.
X-MODE
X-MODE a Hill Descent Control
Na různých typech povrchů zajistí průchodnost a bezpečnost jedno ze dvou nastavení režimu X-MODE – „DIRT/SNOW" nebo „D.SNOW/MUD" (prach/sníh nebo hluboký sníh/bláto). Celý systém prošel úpravou, takže nově se ve vyšších rychlostech nevypíná, ale zůstává v pohotovosti, aby se při následném zpomalení opět automaticky aktivoval. Tím se řidič může více soustředit na jízdu a nemusí se o činnost tohoto systému starat. Funkce kontrolovaného sjíždění příkrých svahů Hill Descent Control dokáže i v příkrých sjezdech udržovat stálou bezpečnou rychlost, což je další vlastnost, která zvyšuje klid na palubě i v náročných terénních situacích.*¹
Nejvyšší světlá výška
Forester je od základu navržený jako opravdové SUV, ne že si na ně jen hraje. Má proto nejen 22 cm světlou výšku, ale také se zárověň s pečlivým ohledem dbá na nájezdové, sjezdové i přejezdové úhly. Všechny byly optimalizovány tak, aby vám pomohly zdolat překážky bez toho, abyste vůz poškodili nebo s ním uvízli.
Motor SUBARU BOXER
Motor boxer, neboli plochý motor s protiběžnými písty, se vyznačuje perfektní vyvážeností a nízkými vibracemi - písty seve válcích pohybují proti sobě a tím vibrace vzájemně ruší. Subaru je motoru SUBARU BOXER věrné již více než 50 let a používá ho ve svých vozech z důvodu jeho zřetelných předností proti ostatním typům motorů, dlouhé životnosti a spolehlivé výkonnosti.
Větší stabilita
Nízké těžiště ploché koncepce motorů zajišťuje lepší, větší stabilitu než ostatní typy motorů.
Přirozená vyváženost
Plochá koncepce motoru se vyznačuje značnou tuhostí a současně přirozenou vyvážeností. Proto produkuje výrazně méně vibrací než ostatní typy motorů.
SI-DRIVE
Pro vyvážený projev z hlediska plynulosti a hospodárnosti zvolte režim Intelligent, naopak pro okamžitou a lineární odezvu na pohyby plynu s účinným využíváním točivého momentu pro akceleraci z jakékoliv rychlosti zvolte režim Sport. Navíc funkce řazení převodovky e-Active Shift Control zajistí při sportovní jízdě vždy správné otáčky pro maximální využití potenciálu motoru.
Režim Sport
Sportovní režim poskytuje hladký výkon motoru při jakékoli jízdní rychlosti. Při sešlápnutí pedálu vždy okamžitě ucítíte lineární odezvu a svižnou akceleraci.
Režim Intelligent
Režim Intelligent kombinuje okamžitou odezvu jízdy a odpovědnost vůči životnímu prostředí.
Globální platforma Subaru
Subaru Global Platform (SGP) je platforma, na níž budou postaveny i další generace vozů Subaru. Zvyšuje celkovou bezpečnost, poskytovanou výkonnost a přináší jedinečný pocit z jízdy, který, zažijete pouze ve vozech značky Subaru. Je budoucností Subaru, jež nabízí všem řidičům a cestujícím ještě více potěšení z jízdy a klidu mysli.
Více potěšení z jízdy
Citlivé a velmi přesné řízení dovoluje lépe měnit směr jízdy, a tím se snadněji vyhnout kolizím. I přes vyšší světlou výšku Forester s větší lehkostí projede každou zatáčkou, což má za následek bezpečnější a zábavnější jízdní zážitky, a zpoza volantu se vám nebude nikdy chtít.
Komfort jízdy
Díky zvýšené tuhosti karoserie, podvozku a stabilizátorů dochází k efektivnější absorpci rázů od silnice a nezpevněných povrchů, takže výsledkem je více komfortu a menší úroveň únavy posádky při dlouhých cestách.
Klid ve vnitřním prostoru
Došlo také k omezení vibrací a zvuků, takže pro všechny cestující bude jízda mnohem příjemnější. Zdokonalení podvozku a vysoká tuhost karoserie zajišťují uvnitř vozu značný klid.
e-BOXER
Pokročilá pohonná jednotka SUBARU
Soustava SUBARU e-BOXER kombinuje zážehový motor SUBARU BOXER o objemu 2,0 litru s elektromotorem. Automaticky reguluje souhru obou motorů a využívání jejich výkonu podle aktuální jízdní situace a požadavků řidiče. Výsledkem je nízká hlučnost, plynulý projev, hospodárnost i dynamika. Plochá koncepce s uložením v podélné ose vozu snižuje těžiště celého vozu a společně se symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD přináší mimořádnou stabilitu a obratnost.
Akcelerace, lehké zatížení: EV mód
Energii dodává pouze elektromotor pro tichou a úspornou jízdu. Řízení EV se aktivuje za jízdních podmínek, kdy není výkon motoru efektivní.*
Střední zatížení: Asistence elektrického motoru
Výkon je dodáván jak motorem, tak elektromotorem pro pohodlné a plynulé zrychlení.
Velké zatížení: Benzínový motor v činnosti
Při vyšších rychlostech, kdy je účinnost motoru dobrá, se elektromotor zastaví a výkon je dodáván pouze z motoru pro sportovní a silný zážitek z jízdy. V případě potřeby se motor regeneruje, aby se baterie dobila.
Decelerace: Rekuperace, dobíjení baterie
Baterie se účinně dobíjí regenerací při brzdění a zpomalování.
Bezpečnost
Všestranná bezpečnost Subaru
U Subaru je bezpečnost na prvním místě. Proto Subaru již více než 50 let ladí, testuje a znovu testuje své pokročilé bezpečnostní systémy. Komplexní přístup Subaru, jehož cílem je budoucnost bez nehod, má ve všech svých aspektech na prvním místě bezpečnost posádky. Tomu je přizpůsobena jak Globální platforma Subaru, tak například i symetrický pohon všech kol Symmetrical AWD, které společně zajišťují účinné předcházení nehodám i maximální eliminaci jejich následků.
Primární bezpečnost
Vynikající výhled, optimální pozice za volantem a intuitivní ovládání pomáhají zajistit vaši bezpečnost od okamžiku, kdy nastoupíte do vozidla.
Výhled do všech stran
Snadné sledování okolí vozu. Optimální pozice za volantem, vysoká okna a pečlivě umístěné a navržené střešní sloupky zajišťují vynikající výhled do všech směrů, takže minimalizují slepé úhly.
Aktivní bezpečnost
Základní technologie, jako je symetrický pohon všech kol Symmetrical AWD a Globální platforma Subaru, umožňují přesné ovládání vozu ve všech jízdních situacích.
Samozatmavovací vnitřní zrcátko zabraňující oslnění
Zvyšuje komfort a bezpečnost při jízdě v noci tím, že automatickým zatmavením své odrazné plochy zabraňuje oslnění od vozidel jedoucích vzadu.
Předcházení nebezpečí
Nízké těžiště, zdokonalený podvozek a zvýšená tuhost zajišťují, že vůz na pokyny řidiče reaguje okamžitě, takže se suverénněji vyhne nebezpečí na silnici.
Stabilizační systém
Stabilizační systém zajišťuje stabilní chování vozu na každém povrchu a za všech situací. Chování vozu ovlivňuje aktivními zásahy brzd na jednotlivých kolech, cíleným rozdělením hnací síly mezi nápravy a regulací činnosti motoru.
Vektorové řízení dynamiky
Systém regulace jízdní dynamiky upravuje distribuci točivého momentu mezi všechna kola (AWD), výkon motoru a brzdění každého kola. Tím pomáhá udržet vozidlo v požadovaném směru jízdy. Díky funkci aktivního rozdělování točivého momentu je méně točivého momentu posíláno na vnitřní a více na vnější kola. Tím se zlepšuje obratnost vozu a jeho agilita při průjezdu ostrých zatáček.
Auto Vehicle Hold (AVH)
Tato funkce po zastavení udržuje vůz pomocí brzd na místě i bez sešlápnutého brzdového pedálu. Při přidání plynu se vůz automaticky odbrzdí a rozjede.
Preventivní bezpečnost
Pokročilé bezpečnostní technologie, jako je například systém EyeSight*¹, pomáhají předcházet kolizím.
SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) – systém pro detekci vozů v mrtvém úhlu*²
Senzory v zadních rozích dokáží při změně jízdního pruhu identifikovat vozidla v mrtvých úhlech zpětných zrcátek a následně na ně upozornit řidiče. Tyto informace se využívají při změně jízdního pruhu a současně při vycouvávání z příčného parkovacího místa.
Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)*²
Zlepšuje výhled a bezpečnost při jízdě v noci automatickým zapínáním a vypínáním dálkových světel podle aktuálních jízdních podmínek.
Automatické brzdění při couvání RAB (Reverse Automatic Braking)*²
Čtyři senzory v zadním nárazníku při couvání detekují překážky za vozidlem. V případě jejich rozpoznání na ně systém řidiče upozorní výstražnými zvuky a v případě nutnosti dokáže automobil automaticky zastavit. Tím zabrání kolizi nebo zmenší vzniklé škody.
Natáčecí světlomety SRH (Steering Responsive Headlights)
Lepší výhled do zatáček pro bezpečnější jízdu v noci. Tyto světlomety se natáčejí podle pohybu volantu a jejich světelný kužel míří přesně tam, kam automobil zatáčí.
Subaru EyeSight Špičková technologie Subaru na podporu řízení
Systém EyeSight*¹, kompletně přepracovaný a vybavený řadou nových a pokročilých funkcí, poskytuje řidičům ještě větší klid na cestách. Došlo ke zdokonalení celého systému, tedy jak jeho hardwaru s nově umístěnými kamerami a vyšším výpočetním výkonem, tak softwaru a jeho schopnosti rozpoznávat objekty a aktivovat jednotlivé systémy vozu. Výsledkem je více bezpečí i komfortu v širším spektru jízdních situací.
Systém přednárazového brzdění*³
Nový kamerový systém má širší zorný úhel a zdokonalený software pro rozpoznávání obrazu. Díky tomu dokáže účinně předcházet kolizím i na křižovatkách.
Autonomní nouzové řízení
Pokud předkolizní brzdový asistent nestačí vůz před překážkou zastavit, autonomní nouzové řízení pomocí dvojice kamer a zadních radarů rozpozná jízdní pruhy a současně stihne posoudit, zda je vedle překážky dostatek prostoru k jejímu objetí. Jestliže vyhodnotí, že je tento manévr bezpečný, pomůže kolizi zabránit aktivním zásahem do řízení.
Adaptivní tempomat
Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla (systém monitoruje odstup a vzájemný rozdíl v rychlostech). EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí od 0 do 180 km/h.
Udržování uprostřed jízdního pruhu a následování vozidla vpředu
Snižuje únavu a zatížení řidiče tím, že rozpoznává značení jízdních pruhů a vozidlo jedoucí vpředu a na základě těchto informací aktivně pomáhá s udržováním vozu uprostřed vozovky.
Prevence vybočení z jízdního pruhu
Zpříjemňuje dlouhé jízdy tím, že pomáhá udržet vůz v jízdním pruhu, který identifikuje podle jeho podélného značení. Systém pracuje v součinnosti s řidičem, jenž má ruce na volantu. Cílem je zabránění nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu, a to i na silnicích bez obvyklého vymezení jízdních pruhů díky rozpoznávání hranic mimo vozovku, například trávy.
Asistent udržení v jízdním pruhu v krizových situacích
Pokud systém detekuje při tendenci k vybočení z jízdního pruhu vozidla jedoucí po stranách, vzadu nebo v protisměru, aktivuje varovný zvuk, zobrazí upozornění na displeji a současně provede korekci volantem pro navrácení vozu do středu jízdního pruhu. A to bez ohledu na aktivaci směrovek.
Upozornění na rozjezd vozidla vpředu
Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA - Lead Vehicle Start Alert) vám dá pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.
Přednárazová regulace výkonu motoru
Pokud je před vozem překážka a řidič zvolí režim „D" pro jízdu vpřed místo „R" pro couvání, systém na tuto chybu a potenciální riziko nárazu řidiče upozorní zvukovým signálem a blikající kontrolkou. Současně také omezí výkon motoru,což minimalizuje sílu případného nárazu, a tím i potenciálně vzniklé škody.
Systém monitorování řidiče (DMS)*²
DMS (Driver Monitoring System)* je nejmodernější bezpečnostní systém sledující únavu nebo nedostatečnou pozornost řidiče pomocí speciální kamery a odpovídajícího softwaru hlídajících jeho obličej. Systém dokáže rozpoznat až pět předem zaregistrovaných řidičů a podle nich připraví jejich oblíbené nastavení různých komfortních a asistenčních funkcí. Tím se vůz každému registrovanému řidiči automaticky přizpůsobí.
Upozornění
Pokud systém DMS identifikuje rozptýlenost nebo ospalost řidiče, upozorní ho na tento stav prostřednictvím zvukových a vizuálních výstrah.
Automatické nastavení podle preferencí řidiče
Bez ohledu na věk nebo typ postavy systém DMS automaticky nastaví polohu sedadla, zpětných zrcátek a klimatizace podle předem uložených preferencí zaregistrovaného řidiče.
Automatické nastavení zpětných zrcátek
Systém DMS nastaví vnější zpětná zrcátka do uložené polohy.
Automatické nastavení multifunkčního displeje a informačního displeje
Pohodlí zvyšuje i automatické obnovení posledního nastavení multifunkčního displeje včetně informací o osobní spotřebě paliva.
Automatické nastavení klimatizace
Systém si pamatuje a obnoví nastavení klimatizace a topení, čímž přispívá ke zvýšení komfortu a pohody uvnitř vozu.
Pasivní bezpečnost
Soubor prvků a řešení navržených tak, aby vás v případě kolize maximálně účinně ochránily. Jde například u uložení motoru zabraňující jeho proniknutí do interiéru nebo účinný systém airbagů.
Zesílená karoserie obepínající posádku
Nově navržené strukturální prvky karoserie vyrobené z vysokopevnostní oceli chrání prostor pro posádku tím, že zajišťují účinné pohlcování energie při nárazech z různých směrů.
Uložení motoru chránící kabinu
Zesílené sloupky a nosná struktura pracují v rámci platformy SGP společně na tom, aby Forester efektivně absorboval nárazy ze všech stran, a tím ochránil posádku. Motor a převodovka jsou navrženy tak, aby se v případě čelního nárazu posunuly pod vozidlo a nezdeformovaly prostor pro posádku.
Systém airbagů (SRS)*
Součástí standardní výbavy zcela nového Foresteru jsou přední, boční a hlavové airbagy a jeden kolenní airbag*3. Díky tomu je v případě nárazu všem cestujícím zajištěna vysoká úroveň ochrany.
Design
„BOLDER": nový směr v designu vozů Subaru
„BOLDER" je dalším stupněm konceptu „Dynamic x Solid", jehož cílem vždy bylo přinášet uživatelům vozů SUBARU „Požitek a klid mysli" jako základní hodnotu našich produktů. Odvážný je nejen design, ale i styl, kterými chce SUBARU zdůrazňovat vlastní hodnoty stejně jako i užitné vlastnosti vozů.
FORESTER se dlouhodobě vyznačuje nejen vynikajícími užitnými vlastnostmi, které jsou základem pro pocit důvěry, že vás vůz spolehlivě doveze kamkoliv a nikdy vás nezklame. Náš "FIELD" pohled chápe svět jako propojení svobody těla a mysli v konceptu trvale udržitelné přírody. Právě proto byly vylepšeny i klíčové vlastnisti nového SUV SUBARU FORESTER.
Výbava exteriéru
LED světlomety
Buďte dobře vidět ve dne a mějte skvělý výhled v noci. Stylové LED světlomety umístěné po stranách masky chladiče přispívají k robustnímu vzhledu vozu a jsou vybaveny automatickou regulací dosvitu, mají LED zdroje pro potkávací i dálková světla a natáčejí se podle předních kol.
18palcová kola z lehké slitiny*¹
Vícepaprsková 18palcová kola z hliníkové slitiny s robustním designem obouvají pneumatiky 225/55 R18.
Maska chladiče
Odvážná a stylová šestihranná maska chladiče je širší a umocňuje mohutnější dojem. Společně se světlomety zasahujícími až do boků a výše umístěnými mlhovkami automobil působí mnohem širším a svalnatějším výrazem.
LED mlhové světlomety
Pro lepší osvětlení silnice v noci nebo za špatného počasí. Kulaté LED mlhové světlomety jsou umístěny vysoko, takže osvítí větší plochu a současně vozu dodávají optickou robustnost a podtrhují jeho terénní schopnosti.
Střešní ližiny
Pohodlný přístup ke střešním ližinám zajistí nášlapné plochy na zadních prazích. Pomocí otvorů pro lana můžete bezpečně přivázat převážená zavazadla nebo vybavení.
Výbava interiéru
Apple CarPlay*¹ a Android Auto*²
Díky Apple CarPlay*¹ a Android Auto*² můžete ve voze používat nejnovější současné aplikace. S pomocí hlasového ovládání je lze využívat bez nutnosti sundávat ruce z volantu, což přirozeně zvyšuje úroveň bezpečí pro všechny v okolí.
Zavazadlový prostor
Velký nakládací otvor se čtvercovým tvarem usnadňuje nakládání a vykládání i velkých předmětů bez nutnosti jejich naklánění. Opěradla zadních sedadel dělená v poměru 60/40 byla navržena tak, aby po jejich sklopení vznikla rovná podlaha, která usnadňuje převoz dlouhých předmětů. Boky zavazadlového prostoru jsou navíc vyrobeny ze snadno omyvatelného a odolného materiálu, na němž nejsou škrábance a špína skoro vidět. Můžete si tak s klidným svědomím užívat jakékoliv outdoorové aktivity
Systém monitorování řidiče (DMS)
DMS (Driver Monitoring System) je nejmodernější bezpečnostní systém sledující únavu nebo nedostatečnou pozornost řidiče pomocí speciální kamery a odpovídajícího softwaru hlídajících jeho obličej. Systém dokáže rozpoznat až pět předem zaregistrovaných řidičů a podle nich připraví jejich oblíbené nastavení různých komfortních a asistenčních funkcí. Tím se vůz každému registrovanému řidiči automaticky přizpůsobí.
Prémiový audiosystém s reproduktory Harman/Kardon
Cestující na všech sedadlech si mohou vychutnat vysokou kvalitu hudby přizpůsobenou vnitřnímu prostoru nejnovější technologií GreenEdge od společnosti Harman/Kardon.
Elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru
Díky elektricky ovládanému víku zavazadlového prostoru se do prostoru pro náklad dostanete stiskem jednoho tlačítka, i když jsou vaše ruce plné. Zevnitř umístěné tlačítko vám zase umožní pohodlně víko zavazadlového prostoru zavřít a zároveň vůz uzamknout.
Háčky v zavazadlovém prostoru
Zásuvka na 12 V, páčky na sklápění opěradel zadních sedadel a háčky na zavazadla jsou pro snadné použití sdruženy na jednom místě. Háčky pro uchycení sítě v zavazadlovém prostoru umožňují jeho praktické rozdělení, a tím efektivnější využívání. Další dva háčky*⁴ situované v horní části zavazadlového prostoru umožní lépe využít jeho výšku.
LED osvětlení nákladového prostoru
ED osvětlení je vhodné pro outdoorové aktivity, lépe osvětlí nákladový prostor i prostor kolem vašich nohou.
Úložný prostor ve středovém tunelu
Úložný prostor ve středovém tunelu je velmi objemný, takže pojme vaše elektronická zařízení, jako je například malý tablet. Pohodlí zvyšuje zásuvka na 12 V.