Bezpečnost

Aktivní bezpečnost

y

Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)

Systém SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) prostřednictvím senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve slepých úhlech výhledu vzadu, čímž zvyšuje bezpečnost při přejíždění z pruhu do pruhu. Dokáže vás také upozornit na nebezpečí kolize při couvání do ulice, kde mohou právě projíždět jiné automobily.

 

Výhled z vozu

Díky vyšší pozici nad vozovkou a skvělému výhledu všemi směry (na vrcholu třídy) má řidič dokonalý přehled o situaci a cítí se uvolněně i na úzkých cestách nebo ve stísněných prostorách. K maximálnímu potlačení mrtvých úhlů přispívá optimální konstrukce předních A-sloupků společně s přídavnými bočními okénky v předních dveřích. Vnější zpětná zrcátka se přesunula níže na panel dveří a skýtají nezvykle velké zorné pole.

y

 

Soustava brzd

Standardně montované kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech jsou vybaveny systémem ABS s funkcí elektronického rozdělování brzdné síly (EBD), která pomáhá optimálně rozdělovat brzdnou sílu mezi všechna čtyři kola, a dále brzdovým asistentem a funkcí překlenutí brzd při brzdění v nouzových situacích. Ve výbavě je i pomocník pro rozjezd v kopci (Auto Vehicle Hold), zabraňující couvnutí vozidla při rozjezdu v prudkém svahu. U vozů v provedení DIT se s ohledem na ještě lepší brzdné schopnosti doplňují větší 17" kotouče s odvětráváním vpředu, resp. 16" kotouče s odvětráváním na zadní nápravě.

 

Stabilizační systém

Stabilizační systém (standardní součást výbavy každého Foresteru) pomocí několika čidel nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Pokud se vůz při průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacím manévru blíží k mezím stability, upraví se rozdělení hnacího momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.

y

 

* Podmínky:Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. V zájmu bezpečnosti jízdy se nespoléhejte pouze na podporu paketu vyspělých bezpečnostních systémů. Možnosti rozpoznávání tohoto systému mohou být omezené. Veškeré podrobnosti o fungování systému a jeho omezeních naleznete v Uživatelské příručce vozidla. Další informace vám poskytne místní prodejce.

 

Pasivní bezpečnost

y

5-ti hvězdičkové hodnocení Euro NCAP

Subaru Forester v nejnovějších bezpečnostních a nárazových testech, prováděných společností Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získal plný počet pěti hvězd.

 

y

Prstencové výztuže karoserie

Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny v oblasti střechy, dveří, sloupků a podlahy. Díky konstrukci využívající strategicky rozmístěné vysokopevnostní materiály je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Přestože je rám celkově pevnější a vykazuje vyšší torzní tuhost, zůstává i nadále lehký.

y

Sedadla, bezpečnostní pásy a airbagy SRS

Standardní součástí výbavy každého Foresteru jsou čelní airbagy SRS*, doplněné o přední boční airbagy, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*. Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody, stejně tak jako omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku. Na maximální bezpečnost cestujících je pamatováno i v případě nárazu do vozidla zezadu. Přední sedadla jsou vybavena tuhým rámem a pevnými opěrkami hlavy. Upevnění vnitřních pružin sedadel je řešeno s ohledem na pohlcování nárazové energie. Kombinace všech opatření napomáhá snížit případné riziko poranění krční páteře.

 

y

Ochrana chodců

Závažnost zranění chodců v případě nehody zmírňuje tlumicí prostor v přední části vozu. Schopnost pohlcovat energii nárazu má i přední nárazník a speciálně navržená oblast kolem stěračů čelního skla. S ohledem na ochranu v oblasti hlavy byla vpředu navíc použita dělená konstrukce.

y

Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany

Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s převodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.

EyeSight

Špičková technologie SUBARU na podporu řízení.

y

My v SUBARU jsme přesvědčeni o tom, že KOMPLEXNÍ BEZPEČNOST, jejíž důležitou součástí je také předkolizní bezpečnost, je nejlepší cestou, jak zajistit, aby k nehodě nikdy nedošlo. A proto jsme vytvořili EyeSight*1, špičkový systém podpory řízení Subaru. Systém využívá dvě čelní kamery jako druhý pár očí. Ty pořizují trojrozměrný barevný obraz, který systém výjimečně důkladně zpracovává, disponuje tak schopnostmi prakticky na úrovni lidského oka.

Za pomoci obrazu z obou kamer systém jednoznačně definuje tvar, rychlost a vzdálenost objektů. Nejenže je schopen identifikovat další vozy, ale také motocykly, jízdní kola nebo chodce.*2 Jakmile systém identifikuje potenciální nebezpečí, varuje řidiče a v případě potřeby dokonce aktivuje brzdy, aby zabránil nehodě. Díky vysoké účinnosti přispívá systém EyeSight k menší chybovosti řidiče a ještě zvyšuje pocit bezpečí za volantem nové Imprezy.

y

Adaptivní tempomat

Technologie EyeSight*1 nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla (systém monitoruje odstup a vzájemný rozdíl v rychlostech). EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí cca od 0 do 180 km/h. Adaptivní tempomat byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Dokáže rozpoznat vpředu jedoucí vozidlo i jeho brzdová světla a následně za vás udržovat správné tempo při popojíždění v kolonách s ohledem na maximální pohodlí na dlouhých cestách.

y

Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů

Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat" silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.

x

Upozornění na rozjezd vozidla vpředu

Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.

y

Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA)

Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Pomocí dvojice kamer sleduje vodorovné značení na vozovce a dokáže rozpoznat, když vůz začne vyjíždět z daného jízdního pruhu. Za rychlostí přibližně od 65 km/h pomáhá zasahovat do řízení, aby v zájmu bezpečnosti jízdy napomohl zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu.

y

Systém přednárazového brzdění

Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby se střetu vyhnul, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit nárazovou sílu, případně se nehodě zcela vyhnout. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít.

y

Přednárazová regulace výkonu motoru

Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.

Přihlášení