Technologie

Nové generace pohonných jednotek Subaru

 

Subaru nabízí k modernímu Crossoveru XV dvě zajímavé motorizace.

 

Příjemné jízdní vlastnosti, tichý, úsporný, ale velice pružný provoz. To je motorizace 1.6i EyeSight s výkonem 114 PS.

 

Nový, dynamický mild hybrid, vycházející ze silného a osvědčeného 2.0i-L EyeSight s celkovým výkonem 167 PS, je klasickým zástupcem nové generace vozů SUBARU, kde se potkává tradice s nejmodernějšími technologiemi.

 

 

Více informací o Mild hybridní technologii SUBARU.

Hybridní pohon e-BOXER kombinuje elektromotor se dvemi klíčovými technologiemi Subaru: motorem BOXER a symetrickým pohonem všech kol.

Nové spojení přináší parádní zážitky ze sportovního řízení, tak i ticho a pohodlí v kabině bez nežádoucích hluků a vibrací na všech typech cest, kterými se ubíráte.

Motor SUBARU BOXER
Motor
Max výkon:
110 kW (150 PS) / 5600 - 6000 ot/min
Max toč. moment:
194 Nm (19,8 kgfm) / 4000 ot/min

Elektromotor
Max výkon:
12,3 kW (16,7 PS)
Max toč. moment:
66 Nm (6,7 kgfm)

Motor SUBARU BOXER + elektrická technologie
Pro efektivní jízdu systém SUBARU e-BOXER přizpůsobuje poměr rozdělení výkonu mezi dvoulitrovým motorem s přímým vstřikováním a elektromotorem inteligentně zabudovaným do převodovky Lineartronic tak, aby odpovídal okolním podmínkám jízdy a řízení. Výsledkem je tichý, plynulý přísun výkonu pro komfortní a příjemnou jízdu v mnoha situacích. A co víc, podélné umístění motoru a baterie podél osy vozidla doplňuje stabilitu a symetrické rozložení váhy auta, kterou má Subaru v genech od plochého motoru BOXER s nízkým težištěm a vlastního designu Symetrical AWD.

Citlivá odezva na řízení a stabilita v zatáčkách.
V důsledku vyšších hmotností elektrických motorů může utrpět rozložení váhy celého vozidla. Ne tak u Subaru, které důsledně udržuje strategické umístění komponentů SUBARU e-BOXER v linii Symmetrical AWD a citlivě balancuje celkovou rovnováhu auta. Plochý benzínový motor má těžiště nízko nad zemí a elektromotor je zabudován v převodovce ve středu vozidla, což vše dohromady pomáhá udržet přesné ovládání a stabilitu v zatáčkách, které vozy Subaru tak rády poskytují.

Vzrušení i na dálnicích. Jistota i na nerovných silnicích.
SUBARU e-BOXER soupeří s akcelerací benzínových vozidel o třídu výše a poskytuje tak sebevědomý výkon na dálnici i vzrušující jízdu na blátivých nebo nerovných cestách.

Městem pohodlně jako nůž máslem.
Kompaktní a výkonný elektromotor umožňuje citlivé a svižné zrychlování při jízdě a pružný odpor při zpomalování, takže váš pohyb v městském provozu bude bez stresu, i když se budete jen posunovat v zácpě mezi semafory.

 

 

Motor SUBARU BOXER

y

 

V motoru typu boxer, neboli plochém motoru, se písty pohybují proti sobě v horizontálním směru. Subaru je věrné motoru typu boxer už více než 50 let, především vzhledem k výhodám,

které nabízí ve srovnání s ostatními typy motorů. Motor boxer je zárukou odolnosti a spolehlivého výkonu ve všech typech vozů.

 

Výkon pro běh na dlouhou trať

Plochý tvar motoru se ze své podstaty vyznačuje robustností a ideálním vyvážením. Výsledkem jsou v porovnání s jinými motory mnohem menší vibrace.

y

 

Lepší stabilita


Nízko položené těžiště plochého motoru nabízí v přímém srovnání s ostatními koncepcemi motorů mnohem lepší horizontální vyvážení.

 

y

 

 

 

Pohon všech kol Symmetrical AWD (SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE)

 

y

Systém symetrického pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD rozděluje hnací sílu na všechna kola a zajišťuje lepší trakci za mokra a na kluzkém povrchu.

Systém je koncipován horizontálně a symetricky. Má velmi nízko položené těžiště a přispívá tak ke stabilnější a bezpečnější jízdě.

 

Lineartronic + Active Torque Split AWD

 

y

Převodovka Lineartronic dokáže v rámci svého rozsahu nabídnout jakýkoliv převodový poměr a umožňuje tak plynulou změnu převodu bez jakýchkoliv rázů. Udržuje motor v rozsahu největší účinnosti a zajišťuje efektivní a hladkou akceleraci a ideální jízdní vlastnosti a současně snižuje spotřebu.

Lineatronic je vždy doplněn o systém aktivního rozdělování točivého momentu mezi nápravy. Standardní rozdělení točivého momentu je 60 % na přední a 40 % na zadní nápravu. V závislosti na aktuálních podmínkách je pak rozdělení točivého momentu upravováno až na poměr 50/50.

 

y

lobální platforma Subaru Global Platform - SGP je základem, na němž vyjede celá škála vozů Subaru další generace. Významně přispívá k vyšší úrovni bezpečnosti a lepším jízdním vlastnostem.

Mimo to nabízí také unikátní pocit z řízení, který lze zažít pouze ve vozech Subaru. Tato platforma je budoucností Subaru, nabízející ještě více bezstarostné zábavy pro řidiče, i pro ostatní cestující.

 

1. Více zábavy za volantem
Lepší reakce řízení dovolují řidiči vést auto přesně tak, jak zamýšlí, a snižují také riziko nehody. Výsledkem je automobil mnohem bezpečnější a zároveň poskytující větší radost z jízdy, dokonce i na dlouhých cestách. I se svou zvýšenou světlou výškou si zbrusu nové SUBARU XV poradí se zatáčkami jako standardní osobní vůz.

2. Jízdní komfort
Vyšší tuhost karoserie, tužší tlumiče a stabilizátory efektivně absorbují rázy a zajišťují komfortní jízdu dokonce na nerovném povrchu. Při dlouhých cestách si tak užijete více komfortu a pocítíte méně únavy.

3. Komfortní interiér
Nepříjemné vibrace a hlučnost byly minimalizovány tak, aby si cestující maximálně užili jízdu. Pečlivě naladěný podvozek a tuhá karoserie nabízejí pohodlí pro všechny cestující.

 

Režim X-MODE v akci

y

 

Režim X-MODE pomáhá zajistit spolehlivou kontrolu jediným stiskem tlačítka. Technologie X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu Symmetrical AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně provedla na problematických cestách i v nejrůznějším terénu.

V případě aktivace režimu X-Mode se automaticky zapojuje pomocník pro sjíždění svahů, jenž udržuje konstantní rychlost, když se iksvéčko pohybuje po svahu dolů.

Přihlášení