Technologie

Pohon všech kol Symmetrical AWD

y

Nejvyšší prioritou konstruktérů Subaru vždy bylo zajistit požitek z jízdy bez kompromisů v otázkách bezpečnosti nebo pohodlí. Proto prakticky všechny vozy Subaru standardně používají pohon všech kol Symmetrical AWD. Maximální jistotu a kontrolu jednoduše nelze ničím nahradit. Každodenní provoz přináší nečekané podmínky a události. Pohon Symmetrical AWD pomáhá řidičům

se s těmito nástrahami vypořádat tím, že rozděluje hnací moment na všechna čtyři kola a zajišťuje dobré záběrové schopnosti i tam, kde vozy s pohonem samotné přední nebo zadní nápravy již ztrácejí odvahu. Pocit bezpečí a mimořádnou jistotu si budete vychutnávat za každé situace - bez ohledu na to, kam se svým Subaru s pohonem Symmetrical AWD vyrazíte.

Sportovně naladěný podvozek
Konstrukce podvozků WRX STI staví na bohatých zkušenostech s nemilosrdnými podmínkami závodů, intenzivním testování a pokrocích v oblasti materiálového a konstrukčního inženýrství. Klíčovým tématem vývojového projektu byla výjimečná stabilita a bleskově rychlá odezva. Proto se v nosných částech široce uplatnila vysokopevnostní ocel ke zvýšení torzní tuhosti a snížení celkové hmotnosti vozidla. Podle náročných standardů bylo odladěno i zavěšení, kde jsou použity tužší stabilizátory a pružiny, ale i další vylepšení, jako např. tužší pouzdra s unibalovým uložením. Díky tomu se podařilo umně vyvážit tuhost a poddajnost, aby vůz poskytovat okamžitou odezvu a nevídaně těsné propojení mezi řidičem, jeho vozem a silnicí.

Aktivní směrování točivého momentu
Díky této technologii je ovládání vozu ještě přesnější, abyste se ještě více přiblížili hranicím fyzikálních zákonů. Když najíždíte do zatáčky a opřou se do vás síly bočního zrychlení, systém dokáže přesměrovat výkon na vybraná kola, abyste neopustili zamýšlenou trajektorii jízdy. To znamená, že vaše WRX STI reaguje na pokyny od volantu rychleji, s intenzivnějším vtažením řidiče do děje.

Systém SI-DRIVE

y

Systém SI-DRIVE (zkr. Subaru Intelligent Drive) umožňuje podle libosti upravit jízdní charakter vašeho WRX STI. V režimu Intelligent [I] se dosahuje hladkého zrychlování s důrazem na hospodárnost jízdy. Režim Sport [S] se vyznačuje lineární odezvou a

všestrannou ovladatelností za všech jízdních podmínek. Chcete-li z přeplňovaného motoru vymačkat opravdu maximum, zvolte režim Sport Sharp [S#]. Zde si vychutnáte nejpřímější odezvu na pokyny od plynového pedálu a přesnou regulaci otáček v celém pásmu.

Mezinápravový diferenciál DCCD s režimem ručního nastavení

y

Řidičem ovládaný mezinápravový diferenciál DCCD byl přepracován a zdokonalen pro ještě lepší ovladatelnost vozu. Umožňuje měnit svornost, což má přímý vliv na jízdní projev. Díky zdokonalenému podvozku je nyní v každé situaci přizpůsobováno aktivní rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu.

Režim Auto ideálním způsobem rozděluje hnací sílu v závislosti na měnících se podmínkách, zatímco nastavení Auto [+] posílá pro lepší trakci více výkonu na pření nápravu. Mód Auto [-] posílá větší porci hnací síly na zadní nápravu pro aktivnější chování v zatáčkách. Manuální režim s možností nastavení v šesti stupních umožňuje nastavit chování vozu podle osobních preferencí.

Motor SUBARU BOXER

y

Vedle přeplňovaného motoru 2,5 l pro WRX STI najdeme jen velmi málo motorů tak pověstných svojí schopností nabídnout nefalšovanou radost z jízdy. Naprosto hladce spojuje hrubý výkon s optimálním vyvážením,

kdy turbo díky své prakticky okamžité reakci rozpoutává síly umožňující mohutné zrychlení. Schopnosti prověřené roky praxe byly ve WRX STI dotaženy do ještě atraktivnější formy.

Motor SUBARU BOXER 2,5 l DOHC turbo
Motor SUBARU BOXER 2,5 l DOHC turbo
Max. výkon
221 kW (300 k) při 6000 ot/min
Max. točivý moment
407 Nm při 4000 ot/min
Spotřeba paliva
10,9 l/ 100 km*1*2, 11,2 l/ 100km*1*3
Emise CO2
252 g/km*1*2, 259 g/km*1*3

Přihlášení