Bezpečnost
Aktivní bezpečnost
Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Systém SUBARU pro detekci vozidel vzadu (SRVD)
Senzory umístěné kolem automobilu upozorní na jiné vozy v mrtvých úhlech a zajistí tak bezpečnější přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. Systém vás také dokáže varovat před rizikem srážky při couvání do rušné ulice.
Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Asistent dálkových světel (HBA)
Asistent dálkových světel zlepšuje viditelnost a bezpečnost při jízdě v noci tím, že automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly v závislosti na jízdních podmínkách.
Výhled z vozu
Konstrukční změny zlepšily pozorovací úhly řidiče, takže se zdokonalil výhled nejen vpřed, ale také dozadu.
Stabilizační systém & Vektorové řízení dynamiky
Jakmile se vůz dostane na limit přilnavosti pneumatik, systém aktivního rozdělování točivého momentu, řídicí jednotka motoru a brzdová soustava provedou taková opatření, aby udržela vůz ve zvolené stopě. Pomocí vektorového řízení dynamiky se prostřednictvím brzdové soustavy dodá více hnací síly na vnější kola, což zlepšuje ovladatelnost vozu a jeho reakce na pohyby volantu.
Globální platforma SUBARU
Nově vyvinutá globální platforma Subaru (SGP) znamená významný posun v mnoha oblastech. Zejména se vyznačuje vyšší tuhostí karoserie, nižší hmotností, menšími sklony k naklánění v zatáčkách a přesnějším řízením.
Předcházení vzniku krizových situací
Díky nové globální platformě Subaru (SGP) s níže položeným těžištěm, přepracovaným podvozkem a zvýšenou tuhostí karoserie reaguje nová Impreza na vyhýbací manévry bezprostředněji a přispívá tak k eliminaci krizových situací.
Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany
Díky nové globální platformě Subaru (SGP) s níže položeným těžištěm jsou motor i převodovka zkonstruovány tak, aby v případě nárazu nepronikly do prostoru pro cestující.
Pasivní bezpečnost
Prstencové výztuže karoserie
Prstencové výztuhy karoserie z vysokopevnostní oceli byly přepracovány tak, aby pohltily větší množství energie při všech typech nárazů.
Airbagy zádržného systému
Přední airbagy, přední boční airbagy, hlavové airbagy a kolenní airbag jsou standardní výbavou všech verzí nové Imprezy. Všichni cestující jsou díky tomu v případě nehody mnohem lépe chráněni.
Přední sedadla s ochranou proti zranění krční páteře
Přední sedadla jsou konstruována s cílem zajistit velké pohodlí. Zároveň pomáhají řidiči s kontrolou nad vozidlem a současně snížují riziko zranění krční páteře při specifických typech nehod.
Bezpečostní pásy s předpínači a omezovači tahu
Bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny předpínači a omezovači tahu. V případě nehody zajistí pevné uchycení pásu v pánevní oblasti a současně omezí tlak v horní části těla. Tím snižují riziko zranění.
Podmínky funkčnosti systémů
Efektivní fungování je podmíněno používáním bezpečnostních pásů.
EyeSight
Špičková technologie SUBARU na podporu řízení.
My v SUBARU jsme přesvědčeni o tom, že KOMPLEXNÍ BEZPEČNOST, jejíž důležitou součástí je také předkolizní bezpečnost, je nejlepší cestou, jak zajistit, aby k nehodě nikdy nedošlo. A proto jsme vytvořili EyeSight*1, špičkový systém podpory řízení Subaru. Systém využívá dvě čelní kamery jako druhý pár očí. Ty pořizují trojrozměrný barevný obraz, který systém výjimečně důkladně zpracovává, disponuje tak schopnostmi prakticky na úrovni lidského oka.
Za pomoci obrazu z obou kamer systém jednoznačně definuje tvar, rychlost a vzdálenost objektů. Nejenže je schopen identifikovat další vozy, ale také motocykly, jízdní kola nebo chodce.*2 Jakmile systém identifikuje potenciální nebezpečí, varuje řidiče a v případě potřeby dokonce aktivuje brzdy, aby zabránil nehodě. Díky vysoké účinnosti přispívá systém EyeSight k menší chybovosti řidiče a ještě zvyšuje pocit bezpečí za volantem nové Imprezy.
Adaptivní tempomat
Technologie EyeSight*1 nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla (systém monitoruje odstup a vzájemný rozdíl v rychlostech). EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí cca od 0 do 180 km/h. Adaptivní tempomat byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Dokáže rozpoznat vpředu jedoucí vozidlo i jeho brzdová světla a následně za vás udržovat správné tempo při popojíždění v kolonách s ohledem na maximální pohodlí na dlouhých cestách.
Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů
Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat" silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.
Upozornění na rozjezd vozidla vpředu
Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.
Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA)
Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Pomocí dvojice kamer sleduje vodorovné značení na vozovce a dokáže rozpoznat, když vůz začne vyjíždět z daného jízdního pruhu. Za rychlostí přibližně od 65 km/h pomáhá zasahovat do řízení, aby v zájmu bezpečnosti jízdy napomohl zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu.
Systém přednárazového brzdění
Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby se střetu vyhnul, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit nárazovou sílu, případně se nehodě zcela vyhnout. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít.
Přednárazová regulace výkonu motoru
Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.